معرفی سلاح های ساخت ایران
به وبلاگ من خوش آمدید
نوین سلاح 1
بازی های رایانه ای 1
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اسلحه و مهمات و آدرس aslahe.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 111097
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


متخصان بومی کشور موفق به طراحی و ساخت جدیدترین سیستم پرتاب گلوله بدون استفاده از چاشنی و خرج پرتاب با قابلیت های مهم و متناسب با اهداف مورد نظر شدند.

این سلاح با قابلیت‌هایی نظیر بهره‌گیری از تکنولوژی مغناطیس، بی نیاز از صدا خفه کن و بدون استفاده از باروت و چاشنی، بیشترین کارآیی را در زمینه حفاظت از شخصیت‌ها، محافظت از زاغه‌های مهمات، پالایشگاه‌های نفت و گاز، تاسیسات حیاتی و حساس، آموزش‌های تیراندازی، حفاظت از راه دور از اماکن نظامی و نیز در مواردی که نیاز به سلاحی با قابلیت ضدانفجار و بدون صدا باشد، دارد.

این سلاح بومی می تواند با نواخت تیر30 گلوله در هر دقیقه، گلوله‌های با کالیبر 8میلیمتری از جنس فولاد سخت را به سمت هدف شلیک کند.

سرعت ابتدایی هر گلوله در این سلاح 330متر بر ثانیه و مدت زمان شارژ مجدد آن نیز 2 ثانیه است.

قابلیت مغناطیسی این سلاح که موجب بی صدایی و نیز ضدانفجاری آن شده، می تواند یکی از مهمترین ویژگی های آن برای غافلگیر کردن دشمن در میادین نبرد باشد.

همچنین نواخت بالای تیر این سلاح در کنار سرعت شارژ مجدد آن نیز، سرعت عمل و انعطاف کاربر سلاح در مواجهه با دشمن را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

سه شنبه 3 آبان1390 | 0:58 | امیر | نظر بدهید


سلاح اخگر با دارا بودن كالیبر 7.62 میلی‌متر و با برد موثری بیش از دو هزار متر قابلیت نصب برروی زمین و خودرو را دارد.

این سلاح با نواخت تیر بالا كه قادر به ایجاد دیوار آتش با نواخت چهارهزارالی 6 هزارتیر در دقیقه است برای مقابله با انواع اهداف زمینی و هوایی ارتفاع خیلی پست به كار گرفته می‌شود.

هدف از طراحی و تولید این سلاح، انهدام و جلوگیری از تحركات دشمن برای انجام عملیات پیشدستانه علیه نفرات و تجهیزات دشمن به صورت منصوب برخودروها عنوان شده است.

چهارشنبه 29 تیر1390 | 2:13 | امیر | نظر بدهید

کلت زعاف


این کلت کمری ساخت ایران در سال 1369توسط وزارت دفاع در قسمت ج .ا(جنگ افزار ) ساخته شد که از جمله تولیداتی بود که هم در بخش نظامی و هم در بخش انتظامی کاربرد داشت وهم اکنون نیز نیروی انتظامی هم به همراه سپاه و ارتش از این نوع سلاح تغذیه می گردد.





 
شرکت های مختلف اسلحه سازی در کشور های جهان همیشه به قسمت سلاح های انفرادی سبک دقت نظر داشته اند و دیده ایم که از اولین زمان هایی که سلاح ها را از حالت سرد به سلاح های گرم تبدیل کردند در پی تولید سلاح کوچک ولی سرنوشت ساز به نام سلاح کمری بودند و حتی هنوز هم برخی از افراد قدیمی در خانه خودشان اسلحه ی کمری شاهکش را نگه می دارند یاتپانچه ی لوگر به عنوان بهترین سلاح های کمری قرن قبل هنوز هم زبان زد است.همکنون نیز بریتانیا با تولید کلت واقعا تحسین برنگیز وبلی مارک توانسته خود را به عنوان یکی ازبهترین کشور کلت ساز جهان معرفی کند.وهم چنین در کنار آن بسیاری از کشور ها،از جمله آمریکا توانستند با معرفی خود به عنوان کلت ساز برتر دارای تولیدات مناسبی از این نوع سلاح باشند.مثلا کشوری مثل ایتالیا برتا99 را تولید کرده و صادر می کند،آمریکا ام-1911را تولید و ارزه می کند،روسیه ام پی-448در انواع مختلف تولید می کند،آمریکا سلاح کمری قوی روگر پی-89را تولید می کند،آلمان سلاح والتر پی-99را تولید وارزه می کند،اتریش گلاک17 و 19 را تولید می کند،آلمان سلاح پر قدرت هکلر و کخ9-2000را تولید میکند،جمهوری چک سلاح هایی در نسل سی- زد- جی2000تولید می کنندوبسیاری از کشور های دیگر با تولیدات دیگر که این فقط بخشی از آنها بود، تولید سلاح کمری را در کشورشان نهادینه کردند و در نهایت ایران سلاح کمری زعاف را تولید و احتمالا صادر می کند.
پس خوشبختانه جایگاه تولید اسلحه کمری در ایران نیز وجود دارد و ایران نیز می تواند کلت استاندارد زعاف را تولید و صادر کند.

البته کلتی مثل برتا99ایتالیا که دارای برد موثر15متر بوده و نواخت تیر125کلتی بسیار مناسب تر ازام-1911آمریکا با برد موثر7 متر ونواخت تیر 120 است.
در مورد کلت ایرانی زعاف هم باید گفت که این سلاح الهامی از کلت های زمان جنگ جهانی دوم است.واین باعث شده که کلت های ایرانی همانند کلت های آلمانی و روسی وفرانسوی الهاماتی از کلت های آلمان غربی داشته باشد.و این موجب تولید کلتی در سطح استاندارد جهانی است.
خصوصیات فنی کلت زعاف :

این کلت نیز مثل بسیاری از کلت های دیگر با فشار مستقیم گاز باروت مسلح شده و در نهایت پس از شلیک این کلت که دارای کالیبری9در19با جریان هوا لوله اش خنک می شود.درضمن این کلت دارای 4ضامن می باشد که ضامن های قفل بدنه کلت،ضامن تیر نهایی،ضامن اصلی و در نهایت ضامن نگهدارنده ی خشاب که به ترتیب ضامن ها برای تشریح و بازوبست سلاح - جهت نشان دادن خلاءخشاب- جهت مسلح شدن ضامن چخماق- جهت بیرون کشیدن خشاب از سلاح به کار می روند(به ترتیب بالایی).
از این رو این سلاح دارای سیستم حفاظتی مناسب بوده ودر نتیجه آن برخلاف کلت های زمان شاهنشاه دیگر این کلت ها وقتی که صاحب آن راه می رود خود به خود به زمین تیرندازی نمی کند.!!!





 
به هر حال این سلاح برای ملی سازی کشور در ایران تولید شده وشاید هم صادر می شود.همانطور که می دانید بیش از ده کشور آسیایی و آفریقایی از بابت سلاح انفرادی از ایران هم تغذیه می شوند و شاید هم این سلاح خود جزو صادرات به این کشورها باشد.
کلت زعاف نیز دارای برد موثر نزدیک به 15 متر و بردنهایی 50 متر می باشد.این سلاح بنا به گفته هایی 15تیر می خورد و لود کردن آن نیز به صورت کشش گلنگدن صورت می گیرد.
دوشنبه 21 تیر1389 | 20:33 | امیر | نظر بدهید

سلاح صیاد 2

سلاحی استراتژیك و ضد زره كه پس از سالها با قدرت، تولید آن از انحصار ایالات متحده خارج گشته و نوع پیشرفته تری از مشابه آمریكایی آن به نمایش گذاشته شد .
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه ساخت سلاح های سبك و سنگین پیشرفتهای چشمگیری داشته است .




 
در زمینه ساخت سلاح های سبك باید گفت كه سلاح های ساخت ایرانیان موجبات اعتراضات شركت های تسلیحاتی و ساخت جنگ افزار را فراهم آورده است . سلاح های استراتژیكی چون ، خیبر ..سلاحهای زاویه زن كنترل تلوزیونی..سلاح های كمری .. و...
سلاح ضد زره ..جی ۳ ای ۳ .جی ۳ ای ۴ .... و...نمونه هایی از سلاح های ساخت داخل می باشند .البته باید گفت كه ما در زمینه ساخت سلاح های بهینه سازی شده مونتاژ نیز در سطح مطلوبی قرار داریم . دو سلاح نامبرده آخر از جمله این سلاح های بهینه سازی شده اند.




 
مشخصات :

كالیبر : ۷/۱۲ ضربدر ۹۹ میلیمتر
سرعت دهانه : ۸۵۹ متر بر ثانیه
نواخت تیر مجاز : ۵-۳ تیر در دقیقه
برد موثر : ۱۲۰۰ متر
ماموریت : نفوذ در انواع فولاد ، بتون و پوشش های زرهی
قدرت نفوذ : ۵۰ سانتی متر
طول لوله : ۹۱۳ میلیمتر
وزن : ۲/۱۲ كیلوگرم
طول كلی : ۱۴۸۰ میلیمتر
ماشه : دو مرحله ای با نیروی كشش ۸/۲-۴/۱ كیلوگرم
ضامن : دومرحله ای با دو موقعیت ضامن و آتش
سازنده : وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران
دوشنبه 21 تیر1389 | 20:30 | امیر | نظر بدهید

 
معرفي سلاح ملي ايران ( سما ) SAMA

اطلاعات عمومي
سلاح تهاجمي سبک و بولپاپ سما
سلاح سما يک سلاح اتوماتيک با کاليبر 5.56 ميليمتري با مکانيزم مسلح کننده غيرمستقيم گاز و خشاب عقب مي باشد که به منظور برآورده ساختن نيازهاي گوناگون عملياتهاي مختلف نظامي طراحي شده است .
اين سلاح داراي مکانيزم اتش ساده چهار وضعيتي است که شامل ضامن ، تک تير ، سه تير و رگبار مي باشد .
از دسته حمل سلاح مي توان براي نصب دوربين و دوربين ديد در شب به منظور بالا بردن دقت آتش استفاده نمود .
به کار گيري اصول مهندسي پيشرفته در زمينه بالستيک داخلي و خارجي ، اين سلاح را تبديل به سلاحي کارامد و برجسته نموده است . طراحي ارگونوميک آن باعث ايجاد تعادل کامل ، دقت بالاي سلاح و پس زني کم آن شده است و ان را تبديل به سلاحي مناسب براي نيروهاي مسلح نموده است . اين سلاح عقب نشيني کم ، دقت بالا ، وزن کم و درجه اطمينان بالايي داشته و ساختار آن به گونه اي است که به سادگي قابل تعمير و نگهداري است . سرنيزه نيز قابل نصب بر روي سلاح است .


مشخصات فني :
کاليبر : 5.56 در 45 ميليمبر
مکانيزم مسلح کننده : گاز غير مستقيم
نوع مهمات : فشنگ SS109 يا M193
قفل : چرخشي با قفل کامل
خشاب : 20 و 30 تيري
طول سلاح با :
لوله بلند : 780 ميليمتر
لوله متوسط : 730 ميليمتر
لوله کوتاه : 680 ميليمتر
خان : 6 عدد راست گرد
سرعت دهانه : 950 تا 100 متر بر ثانيه
برد نهايي : 2500 متر
برد موثر : 450 متر
نواخت تير : 700 – 800 تير دقيقه  مسلح کننده : گاز غير مستقيم
نوع مهمات : فشنگ SS109 يا M193
قفل : چرخشي با قفل کامل
خشاب : 20 و 30 تيري
طول سلاح با :
لوله بلند : 780 ميليمتر
لوله متوسط : 730 ميليمتر
لوله کوتاه : 680 ميليمتر
خان : 6 عدد راست گرد
سرعت دهانه : 950 تا 100 متر بر ثانيه
برد نهايي : 2500 متر
برد موثر : 450 متر
نواخت تير : 700 – 800 تير دقيقه
وزن ( با لوله بلند ) : 3900 گرم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,ساعت 7:38 توسط احمد آقا |